CANOPY PILOTING – ČÁST III.

phpRS

Dnešní datum: 16. 12. 2018   | Hlavní stránka | Seznam rubrik | Download | Weblinks |    

  Hlavní menu

kulatý roh
Hlavní stránka
Služby - balení ZP
Oblečení
Team(Kdo jsme)
Seznam rubrik
Ankety
Kontakty

Download
Linky
TOP 15

Personalizace
Rozšírené vyhledávání

  Vyhledáváníkulatý roh

Hledání na KeepFalling.cz



* CANOPY PILOTING – ČÁST III.
Vloženo 18. 11. 2005 (2270 přečtení)

V další části se snažíme přiblížit některé postupy v oblasti pokročilého pilotování rychlých padáků.


RDS - Snímatelný kontejner + slider

Koncem roku 2002 vyvinuli inženýři od Performance Designs (americký výrobce padáků, např.Sabre, Stiletto, Velocity, Spectre atd.) tzv. „Removable Deployment Systém“, tedy RDS.
Tento systém byl určený pro tovární piloty Performance Designs (PD FACTORY TEAM) a stále není zatím volně v prodeji, ale PD o tom do budoucnosti uvažuje. Princip RDS je založen na tom, že kontejner s lemovkou a výtažným padáčkem lze jednoduchou manipulací oddělit od padáku a to ihned po jeho otevření.
photo


Kontejner zde není spojen s vrchlíkem, ale se sliderem. Proč se vůbec začal RDS praktikovat? Kontejner s padáčkem brzdí vrchlík v letu a po jejich stažení tedy piloti získají větší výkon padáku. Padáček s kontejnerem a lemovkou snižují výkon padáku před sundáním až o 10%.

photo


Dle Iana Bobo a Wayna Downy RDS využívá přirozeného pohybu slideru, který sjíždí na volné konce a přibližuje tak kontejner s padáčkem na dosah ruky pilota. Padák je pak nutné balit jako záložák, protože kontejner zde není připojen na hlavní padák, ale je na dvou místech spojen se sliderem pomocí spojovací šňůrky o délce cca 1,5m. Teď zbývá jen vyřešit snímatelný slider, aby bylo možné „odložit“ vše a získat z padáku ještě vyšší výkon. Slider tohoto typu byl vynalezen v roce 2001 závodníkem v canopy pilotingu Kamuranem Bayrasli. Performance Designs již produkuje i RDS doplněný o snímatelný slider. Každý ze čtyř rohů slideru se dá sejmout z kroužku. Kroužky pak sjedou na volné konce.

photo


Pro nás je potěšující, že fa. JoJowing pracuje na vlastním systému RDS, který by se měl v sezoně 2006 začít zkoušet na letišti v Příbrami.


CANOPY PILOTING – doplňky

Přilba nepatří mezi doplňky, protože podle pravidel F.A.I. je POVINNÁ, ale někteří piloti používají také chrániče kolen a loktů. Většina z nich má také akustický výškoměr +/nebo vizuální výškoměr pro určení přesné výšky k provedení poslední zatáčky (Neptun), kterou nabírají rychlost. Velká část pilotů také používá olověné zátěže v podobě „ledvinky“ umístěné na břiše. Její váha může být až 20-25kg, zátěž se upravuje v závislosti na druhu discipliny. Tato zvýšená hmotnost umožňuje při poslední zatáčce nabrat větší vertikální rychlost, která se pak transformuje do rychlosti horizontální v okamžiku začátku swoopu a využívá se pro zvýšení výkonu. Ale pozor, v případě, že pilot nezvládne přistání, může tato zátěž pěkně bolet. Při posledních World Air Games, které se konaly v Německu letos v červenci, jsme zaznamenali další věc, se kterou je nutné apelovat na závodníky a organizátory. Pokud „vodní“ dráha na závodech v CANOPY PILOTINGU začíná na příliš velké hloubce, závodníkovi, který má tuto olověnou zátěž, hrozí při nezvládnutí manévru utonutí! Proto hloubka vody 1m, která je daná pravidly FAI jako minimální, musí být zároveň i hloubkou maximální.

Jitka Hejlová

Zdroj: ParaMag 9/2005


( Počet komentářů: 3 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.