Andrea forever - popis nehody

phpRS

Dnešní datum: 14. 12. 2018   | Hlavní stránka | Seznam rubrik | Download | Weblinks |    

  Hlavní menu

kulatý roh
Hlavní stránka
Služby - balení ZP
Oblečení
Team(Kdo jsme)
Seznam rubrik
Ankety
Kontakty

Download
Linky
TOP 15

Personalizace
Rozšírené vyhledávání

  Vyhledáváníkulatý roh

Hledání na KeepFalling.cz



* Andrea forever - popis nehody
Vloženo 08. 02. 2005 (6281 přečtení)

photo

POSLEDNÍ ROZLOUČENÍ s Andreou proběhne v ÚT 15.2. 2005 v budově krematoria v Klatovech od 12.45h. Bližší info na tel. 603 266857 Michal Cihlář.

Zpráva o nehodě Andrey Ptáčkové: Smrtelný úraz v Tozeuru
Zdroj : pink.at
Překlad : Ondra Rydl (KF University)


Zpráva o nehodě: Smrtelný úraz v Tozeuru
5.2.2005 - sunsetload: 8 skokanů si domluvilo tracking dive. Po bezproblémovém volné pádu se rozcházejí v 1400m.
Průběh nehody byl zrekonstruován následným způsobem:
Po vytažení padáčku se neotevřel obal hlavního padáku, protože se výtažný padáček zamotal s lemovkou (bridle). Skokanka aktivovala záložní padák bez předchozího "odhození" hlavního padáku. Současně nebo bezprostředně po otevření obalu záložního padáku se otevírá obal padáku hlavního. Skoro současně opouští freebag s reservou a kontejner hl. padáku obal. Kvůli tomu, že jsou stále ještě s postrojem spojené volné konce, je kontejner hlavního padáku tažen nahoru vpřed do právě se "otevírajícího" záložního padáku a zamotává se s jeho nosnými šňůrami.
Při nárazu na zem měla skokanka oba výtažné padáčky lemovky a nosné šňůry cca. 9 krát do sebe zatočené. Nosné šňůry hlavního padáku byly až na 2 gumičky vyšněrované. Šnůry záložního padáku zcela vytažené z úložné kapsičky freebagu, avšak ještě v zavírací gumičce,a tedy zavřený. Pucka odhozu hlavního padáku byla na místě, suchý zip (velcro) přilepený. Nechala se bez problémů uvolnit a vytáhnout. Tříkroužkový systém pracoval bez závad, klika záložního padáku byla aktivována, nebyla však nalezena.

Z důvodů velké vzdálenosti od letiště nemohlo větší množství kvalifikovaných svědků rozpoznat přesný průběh. Převažuje názor, že záložní padák byl aktivován v 500m nebo výš.

Na místě nehody bylo pod dohledem Tuniské policie uvolněno zamotání a na místě přítomní instruktoři a riggeři došli k názoru, že odhození hlavního padáku před aktivací záložního (rezervy) by jednoznačně zvýšilo šance na bezproblémové otevření záložního padáku.

Věk: 31
6 let ve sportu
cca. 2300 seskoků, z toho 400 v roce 2004
USPA AFF-instruktor
Postroj : Javelin
Hlavní padák : Velocity 84
Záložní padák : PD 113
Cypres : ANO (aktivován)


( Počet komentářů: 12 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.