WING SUIT - situace na trhu

phpRS

Dnešní datum: 26. 09. 2018   | Hlavní stránka | Seznam rubrik | Download | Weblinks |    

  Hlavní menu

kulatý roh
Hlavní stránka
Služby - balení ZP
Oblečení
Team(Kdo jsme)
Seznam rubrik
Ankety
Kontakty

Download
Linky
TOP 15

Personalizace
Rozšírené vyhledávání

  Vyhledáváníkulatý roh

Hledání na KeepFalling.cz



* WING SUIT - situace na trhu
Vloženo 06. 05. 2004 (7066 přečtení)

V posledních pár letech došlo k raketovému nástupu křídlatých kombinéz do skydivingu (a basejumpingu). Stránky časopisu jsou plné nevídaných fotek, filmy vyhravají filmové festivaly a rychlým tempem přibývají nové a nové modely. Na trhu je okolo deseti různých typů, proto není úplně snadné vybrat si ten pravý. Budu se teď snažit shrnou aktuální situaci a přidám pár rad, které vám snad usnadní volbu prvního "ptáka".

Existují dva hlavní koncepty, birdman a monoblok. Birdman je těsná kombinéza s přišitými pažními a nožním křídlem. Madla odhozu křídel jsou umístěna na kyčlích a lanka běží podél trupu pod paže. Po odhozu křidla volně vlají z paží. Monoblok tvoři přední a zadní potah sešité po krajích, mezi přední a zadní potah jsou všitá žebra. Odhoz vede podél paží od zápěstí k zápěstí s jedním madlem umístěným na hrudi. Po odhozu jsou paže volné, křidla visí z trupu. Obě koncepce mají své plusy a minusy a volba mezi nimi je do značné míry věcí vkusu a individuálních preferenci.
Birdman existuje v šesti různých modelech od stejnojmenné americko-finsko-chorvatsko-slovinské společnosti. Pro začátečníky nabízejí Classic/Classic2, mírně pokročilí můžou sáhnout po GTI a pro zkušené piloty je k dispozici Skyflyer/Skyflyer3. Těsně před uvedením do výroby je akrobatický speciál PHI. Všechny kombinézy jsou vyrobeny na míru v libovolně vybraných barvách. Řemeslné zpracování velmi dobré, konstrukčně firma vede na současném trhu. Určitou nevýhodou je zdlouhavé připínaní kombinézy k postroji (5-10 minut, je třeba odhodit křídla a znovu je připnout). Birdmany jsou proti monoblokům daleko pohodlnější a díky konstrukčnímu řešení i o něco trvanlivější.
S monoblokem začali konstruktéři Loic Jean-Albert a Stephane Zunino. První model Crossbow pro ně vyráběl italský Parasport. Po dvou letech vývoje přišel na trh silně vylepšený S-flyer, šitý u Salomonu. Loni se objevil konkurenční MTR-1, téměř přesná kopie Crossbow a společnost Matter připravuje silně vylepšený model MTR-2. Monoblok je vzhledem ke své konstrukci daleko namáhanější (pro stejnou životnost musí být bytelněji ušit) a méně pohodlný. Výhodou je jediné odhozové madlo a rychlejší připnutí padáku do wingsuitu (stačí rozepnout a zapnout čtyři zipy).

Birdman:
Společnost založená v roce 1999 Robertem Pecnikem a Jari Kuosmou, v současnosti nezpochybnitelný market leader (i když Francouzi budou (jako obvykle) protestovat). K dispozici je šest typů, hlavni odlišností mezi nimi je velikost křidel.

Classic - První sériově vyráběný WS (červen 1999 - červenec 2000). Poznávací znamení - jeden zip zepředu od krku k rozkroku. Classic2 - Mírné vylepšení předchozího , na hrudi dva zipy, každý od krku do půlky stehna. Oblékaní kombinézy a utahovaní nožáků je daleko pohodlnější. Oba modely mají stejná křídla, nejmenší z toho, co je k dispozici. Z toho vyplývá přívětivé chovaní při letu, snadné nahmátnutí padáčku a ovsem nejslabší (ale ne slabé) letové výkony (minimální opadání je zhruba 75 km/h, klouzavost 1.4:1).

GTI - Nástupce Classicu2, mírně zvětšená křidla. Nabízí poněkud lepší výkony a stale velmi slušnou ovladatelnost.
Skyflyer - Opět zvetšená křídla a přidané deflektory ke zmenšení turbulencí. Nepříliš povedený model, je poněkud nestabilní a hůře ovladatelný Skyflyer3 - Mírný upgrade Skyflyeru, širší nožní křidlo plus několik drobných vychytávek. Změny odstranily některé nectnosti jeho předchůdce, zlepšili stabilitu a ovladatelnost. Je to to nejlepší, co je dnes za peníze k mání. Klouzavost víc než 2.5:1, minimální opadaní pod 50km/h.
PHI - Akrobaticky speciál umožňující plnohodnotný let na zadech, plánované uvedení na trh léto 2004.

Fly your body:
Designeři Loic Jean-Albert a Stephan Zunino si své výtvory nechavají šít u externistů a v posledních měsících promyšleným marketingem agresivně útočí na evropsky trh.

Crossbow - Vyráběno italským Parasportem v letech 2000 až 2002. První monoblok na trhu, výroba ukončena pro neshody designérů a výrobce. Ve své době velmi slušné letové výkony, teď už je poněkud zastaralý. Největším nedostatkem je řešení otvoru pro popruh padáku na hrudi. Madlo záložáku může vklouznout dovnitř, což znemožní otevření ZP. Zpracování ucházející. S-fly - Značně vylepšený a předělaný Crossbow, uvedeno na trh na podzim 2003. Mírně změněn tvar křídla (velikost křídla téměř stejná), vylepšené připínání k padáku, lepší materiál a spousta drobných vychytávek. Řemeslné provedení špičkové, ještě lepší než u Birmanu. Nevýhodou je nutnost vybrat si z konfekčních velikostí a pouze několika málo barevných kombinací. Letové výkony jsou plus minus na úrovni GTI, minimální opadáni mírně pod 60km/h.

Matter Clothing:
Cedric Dumont chvíli spolupracoval s francouzskou Fly your body, pak se osamostatnil a v roce 2003 začal šít svoje kombinézy.
MTR-1 - Nepatrně vylepšená (ilegální) kopie Crossbow. Hlavni změnou je použitý materiál. Přidaná poutka, zabraňující madlu záložáku vklouznout dovnitř kombinézy. Barva světle šedá. MTR-1 má špatnou pověst kvůli nekvalitnímu řemeslnému zpracování. Výroba už byla ukončena. MTR-2 - Nový model, právě přicházejí na trh, zatím jsou k dispozici jen kusé informace. Změny jsou inspirovány S-flyerem a Skyflyerem 3, nejvýraznejší novinkou je výrazně prodloužené nožní křidlo a deflektor.

A teď, co si vybrat? Vylučovací metodou. Crossbow je stará páka se značnými nedostatky. Skyflyer/Skyflyer3 jsou určeny pro zkušené piloty. Matter má (zatím???) problémy s kvalitou. Zbývá Classis/Classic2, GTI a S-flyer. Classic se dá často sehnat z druhé ruky za slušnou cenu. Pokud se vám to poštěstí, je to dobra volba pro začátečníka na prvních par desítek seskoků. Pak začnete s největší pravděpodobností pošilhávat po něčem výkonnějším. Pokud se rovnou rozhodnete pořídit si novou, bude lepši GTI nebo S-fly. Obě volby jsou víceméně rovnocenné, cena podobná, výkony blízké. Už i v ČR se dá na letišti narazit na ptáko-lidi, takže se podívejte po okolí kdo na čem létá, přečtěte si stránky výrobců a jdete do toho.

Ceny:
Birdman: 700-1300$
S-flyer: 750 EUR
MTR-2: 740 EUR

Stránky výrobců:
www.bird-man.com
www.flyyourbody.com
www.matterclothing.com

Další informace najdete na prvním specializovaném serveru www.flybirdman.com Autor : Petr"Fido"Bláha


( Počet komentářů: 6 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek | Zdroj: Petr Bláha )

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.